Μια αυτόματη μηχανή παγωτού πουλάει μπάλες παγωτού 4 γεύσεων. Να γίνει πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ που:
- θα περιέχει τμήμα δήλωσης μεταβλητών (ΜΟΝΑΔΕΣ 2)
- θα ‘φορτίζει’ το μηχάνημα με αρχικό απόθεμα 50 μπάλες παγωτού σε κάθε μια από 4 γεύσεις (ΜΟΝΑΔΕΣ 2)
Για κάθε πελάτη που θέλει να αγοράσει παγωτό:
- θα εμφανίζεται το παρακάτω μενού επιλογών:
- ΒΑΝΙΛΙΑ
- ΣΟΚΟΛΑΤΑ
- ΦΥΣΤΙΚΙ
- ΜΠΑΝΑΝΑ
- ΕΞΟΔΟΣ
(ΜΟΝΑΔΕΣ 2)
- Θα διαβάζει επαναληπτικά την επιλογή του πελάτη η οποία θα είναι ένας ακέραιος αριθμός από το 1 μέχρι το 5. Να πραγματοποιηθεί έλεγχος εγκυρότητας στην επιλογή του πελάτη ώστε να μπορεί να παίρνει τις επιθυμητές τιμές. (ΜΟΝΑΔΕΣ 2)
- Στην περίπτωση που πατηθεί ο αριθμός 5 τότε το πρόγραμμα να εμφανίζει το ποσό που πρέπει να πληρωθεί, λαμβάνοντας υπόψη πως κάθε μπάλα παγωτού κοστίζει 0.5 ευρώ. (ΜΟΝΑΔΕΣ 2)
- Σε περίπτωση που πατηθεί ένας αριθμός από 1 μέχρι 4:
- το πρόγραμμα θα πρέπει να ελέγχει αν υπάρχει απόθεμα της διαθέσιμης ποσότητας της γεύσης παγωτού που ζητάει ο πελάτης και αν υπάρχει τότε να ενημερώνεται αυτόματα η διαθέσιμη ποσότητα.
- Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη η ποσότητα να εμφανίζεται το μήνυμα ‘ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΓΕΥΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΛΈΞΑΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣΕ’ (ΜΟΝΑΔΕΣ 2)
- Θα εμφανίζει πόσο κόστιζε το ακριβότερο παγωτό που δόθηκε από το μηχάνημα. (ΜΟΝΑΔΕΣ 2)
- Να εμφανίζει πόσοι πελάτες αγόρασαν παγωτό. (ΜΟΝΑΔΕΣ 2)
- Να εμφανίζει το συνολικό κέρδος της μηχανής. (ΜΟΝΑΔΕΣ 2)
- Η επαναληπτική διαδικασία να σταματάει όταν τελειώσουν τα αποθέματα των 2 πρώτων γεύσεων που φαίνονται στο μενού και να εμφανίζονται τα αποτελέσματα, μετά από το μήνυμα ‘ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΜΕ’ (ΜΟΝΑΔΕΣ 2)
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Υποθέτουμε ότι κάθε πελάτης θα πάρει τουλάχιστον μια μπάλα παγωτό
ΜΟΝΑΔΕΣ 20
ΛΥΣΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΓΩΤΟΜΗΧΑΝΗ !Ερώτημα 1 ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ:ΒΑ, ΣΟ, ΦΥ, ΜΠ, ΕΠΙΛΟΓΗ, ΜΠΑΛΕΣ, ΠΕΛΑΤΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΚΟΣΤΟΣ, ΚΕΡΔΟΣ, ΜΑΧΚΟΣΤΟΣ ΛΟΓΙΚΕΣ: ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΑΡΧΗ !Ερώτημα 2 ΒΑ<-- 50 ! Μπάλες Βανίλια ΣΟ<-- 50 ! Μπάλες Σοκολάτα ΦΥ<-- 50 ! Μπάλες Φιστίκι ΜΠ<-- 50 ! Μπάλες Μπανάνα !Ερώτημα 10 - Εξυπηρέτηση πολλών πελατών ΠΕΛΑΤΕΣ <-- 0 ΜΑΧΚΟΣΤΟΣ <-- 0 ΚΕΡΔΟΣ <-- 0 ΟΣΟ ΒΑ > 0 ΚΑΙ ΣΟ >0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ! Ερώτημα 6. Δημιουργία ενός Παγωτού ΜΠΑΛΕΣ<-- 0 ΚΟΣΤΟΣ<-- 0 ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ <-- ΨΕΥΔΗΣ ! Η επιλογή γεύσεων είναι σε εξέλιξη ΟΣΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ = ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ !Ερώτημα 3 - Μενού επιλογών ΓΡΑΨΕ '1.ΒΑΝΙΛΙΑ' ΓΡΑΨΕ '2.ΣΟΚΟΛΑΤΑ' ΓΡΑΨΕ '3.ΦΙΣΤΙΚΙ' ΓΡΑΨΕ '4.ΜΠΑΝΑΝΑ' ΓΡΑΨΕ '5.ΕΞΟΔΟΣ' !Ερώτημα 4. Έλεγχος εισόδου ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΕΠΙΛΟΓΗ (1-5)' ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗ >=1 ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ <=5 !Ερώτημα 6. Επιλογή Γεύσης ΑΝ ΕΠΙΛΟΓΗ <> 5 ΤΟΤΕ ΑΝ ΕΠΙΛΟΓΗ = 1 ΤΟΤΕ ΑΝ ΒΑ > 0 ΤΟΤΕ ΒΑ <-- ΒΑ - 1 ΑΛΛΙΩΣ ΓΡΑΨΕ 'ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΓΕΥΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΛΈΞΑΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣΕ' ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΕΠΙΛΟΓΗ = 2 ΤΟΤΕ ΑΝ ΣΟ > 0 ΤΟΤΕ ΣΟ <-- ΣΟ - 1 ΑΛΛΙΩΣ ΓΡΑΨΕ 'ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΓΕΥΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΛΈΞΑΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣΕ' ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΕΠΙΛΟΓΗ = 3 ΤΟΤΕ ΑΝ ΦΥ > 0 ΤΟΤΕ ΦΥ <-- ΦΥ - 1 ΑΛΛΙΩΣ ΓΡΑΨΕ 'ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΓΕΥΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΛΈΞΑΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣΕ' ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΕΠΙΛΟΓΗ = 4 ΤΟΤΕ ΑΝ ΦΥ > 0 ΤΟΤΕ ΦΥ <-- ΦΥ - 1 ΑΛΛΙΩΣ ΓΡΑΨΕ 'ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΓΕΥΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΛΈΞΑΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣΕ' ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΜΠΑΛΕΣ <-- ΜΠΑΛΕΣ + 1 ΑΛΛΙΩΣ ! Ερώτημα 5, (ΕΠΙΛΟΓΗ = 5) ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ <-- ΑΛΗΘΗΣ ΚΟΣΤΟΣ <-- ΚΟΣΤΟΣ + ΜΠΑΛΕΣ * 0.5 ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΠΑΓΩΤΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ', ΚΟΣΤΟΣ ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ !Ερώτημα 7 ΑΝ ΜΑΧΚΟΣΤΟΣ < ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΤΕ ΜΑΧΚΟΣΤΟΣ <-- ΚΟΣΤΟΣ ΤΕΛΟΣ_ΑΝ !Ερώτημα 8 ΠΕΛΑΤΕΣ <-- ΠΕΛΑΤΕΣ + 1 !Ερώτημα 9 ΚΕΡΔΟΣ <-- ΚΕΡΔΟΣ + ΚΟΣΤΟΣ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ 'ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΜΕ' ΓΡΑΨΕ 'ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ ΠΑΓΩΤΟΜΗΧΑΝΗΣ: ', ΚΕΡΔΟΣ ΓΡΑΨΕ 'ΤΙΜΗ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟΥ ΠΑΓΩΤΟΥ ΠΟΥ ΠΩΛΗΘΗΚΕ: ', ΜΑΧΚΟΣΤΟΣ ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Πρόσφατα σχόλια